De Klantfactor
Over Astrid Sieswerda
Ik ben Astrid, het gezicht achter De Klantfactor en enthousiasteling op het gebied van klantgerichtheid. Maar dat had je inmiddels wel door, gok ik zo.
Regelmatig verwonder ik me over wat er op het gebied van klantgerichtheid gebeurt. Wat maakt nou dat mensen zonder twijfel voor product A kiezen, terwijl het duurder is dan hetzelfde product B. Het succes zit ‘m allemaal in de emotie erachter, niet in het marketingbudget. Ook niet alleen in je product, lage prijs of mooie winkel. Het gaat om het gevoel dat ze ervaren wanneer ze in contact zijn met jou. En elke keer willen ze terugkeren naar dat gevoel.
Succes is voor iedereen
En dus is dat succes voor iedereen haalbaar, ook voor jou. Ik beloof geen gouden bergen, dat doen er al zoveel. Wel beloof ik dat ik jou kan laten zien hoe jouw klanten jou gaan verkopen. Ze blijven loyaal en gaan meer besteden bij je. Het levert jou een hele solide, duurzame groei op, zonder extra investering. Klant blij, jij blij.
Mijn reis
Van KLM tot De Klantfactor
Na een studie Commerciële Economie heb ik meer dan 20 jaar gevlogen bij KLM, waarvan de laatste 15 in een leidinggevende rol. Hier is de servicegerichtheid zich echt in mijn DNA gaan nestelen. Deze ervaring heeft me geleerd dat de kleinste aanpassingen in benadering, de grootste impact kunnen hebben. Ook wanneer de middelen beperkt zijn, de druk hoog ligt en mensen onder spanning staan, kun je een enorm verschil maken. Het gereedschap? Een goede dosis empathie, vriendelijkheid en creativiteit én de ruimte om deze te kunnen benutten. De voldoening die dat geeft is dubbel: zowel bij jouw klant als bij jezelf tover je een grote glimlach tevoorschijn. Van geven krijg je zoveel energie! Tijdens mijn carrière bij KLM startte ik mijn eigen modelabel. Om die reden heb ik het vliegen vaarwel gezegd om me vol toewijding hierop te richten. Spannend! Maar verandering betekent ook innerlijke groei. Ik heb een prachtig merk opgebouwd, waarbij ik ontdekte dat mijn kracht ligt in het creëren van een sterke merkidentiteit en het constant centraal stellen van de klant. Dat besef deed me besluiten me volledig te richten op dat waar ik goed in ben en waar ik echt blij van word: Customer Excellence. De interne en de externe klant zijn de belangrijkste factoren voor duurzaam succes. De Klantfactor is de naam die daarbij hoort. Ik kijk graag mee in organisaties en geef advies om zo de klantbeleving naar het hoogste niveau te tillen.
Geïnspireerd door mijn verhaal? Lees meer over mijn aanpak en diensten.
Processen
Welke processen zijn noodzakelijk zijn, en welke verspilling.
Empower de medewerkers
Zet al hun kennis en creativiteit maximaal in.
Trouwe ambassadeurs
Klanten die zich gezien en gewaardeerd voelen.
“Ik wil organisaties confronteren, inspireren en adviseren. Maar uiteindelijk moeten ze het zelf waarmaken.”
Een frisse blik op duurzame verandering
Als extern adviseur stel ik de kritische vragen die nodig zijn om echte verbeteringen te realiseren. Ik kijk vanuit een ander perspectief, waardoor ik snel blinde vlekken identificeer en aankaart. Ik beweeg me in jouw organisatie als een fly on the wall en constant verplaats ik mij in de kritische klant. Mijn doel is om jouw organisatie niet alleen te confronteren en te inspireren, maar ook om praktische adviezen te bieden die echt het verschil maken.
Ook behoefte aan een frisse blik op de klantgerichtheid binnen jouw organisatie? Ik kijk graag met je mee.
Buiten winnen begint binnen
Wil je boven de standaard uitstijgen en je klanten keer op keer verrassen? Laat dan het werkplezier op jouw klanten uitstralen. Ik geloof dat het empoweren en enthousiasmeren van jouw team de sleutel is tot het creëren van onvergetelijke klantmomenten. Samen werken we aan een cultuur waarin werkgeluk en klanttevredenheid hand in hand gaan.