Waar liggen de kansen in jouw organisatie

De klantfactor - Het effect van klantmarketing 1

Plan Superfan

1-op-1 werken aan een concreet actieplan om van klanten superfans te maken

Voelt promotie, sales en zichtbaarheid voor jou als leuren? Snap ik, en goed dat je hier bent. Want marketing kan ook anders. Wat jij nodig hebt, is een goed plan om je klanten lyrisch over jou en je onderneming te maken. Maak er echte superfans van en zij schreeuwen je naam van de daken.

“Niet alle ondernemers zijn marketing- en salestalenten, en dankzij Astrid hóeft dat ook niet.”

Een marketingstrategie op maat

Praktische hulp bij implementatie

1-op-1 dus alle aandacht voor jouw groei

“92% van de consumenten vertrouwt aanbevelingen van bekenden meer dan andere vormen van marketing”

Het is onderzocht en bewezen*. Vertrouwen speelt de hoofdrol in elk aankoopproces. En als verkoper van jouw product of dienst ben jij zelf niet de persoon om blind te vertrouwen. Denk jij nu: ‘Ja, dat wist ik allang!’ Goed, dan is het tijd om er je voordeel mee te doen. Laten we samen alles in positie brengen voor duurzame groei van jouw bedrijf, door mond-tot-mondreclame. 

Bronnen: de Edelman Trust Barometer (2023) en de Nielsen Global Trust in Advertising Study. En laten we Robert Cialdini niet vergeten met zijn Social Proof Theory. En ook: de Harvard-studie over het maken van beslissingen op basis van emotie. Vind je dit interessant? Ik vertel er graag meer over in het traject.

Plan Superfan: dit gaan we doen

Kijk. Nu je weet dat dit jouw manier is om consistent nieuwe klanten te verwelkomen, en je klaar bent voor de groei naar een nieuw niveau… pak het dan meteen goed aan.

De factoren van een goed traject

  • De factor voorbereiding en input (huiswerk)
    Je kijkt een video waarin ik je de basis van klantmarketing uit de doeken doe, en je de principes uitleg waarmee we gaan werken. We doen dit samen dus jouw input is belangrijk. Ik wil onder andere weten hoe je klantreis er nu uitziet. Het komt allemaal aan bod in de vragenlijst die ik je stuur.
  • De factor analyse (quickscan)

    Ik neem jouw onderneming onder de loep, doorloop de klantreis met alle communicatie-uitingen. Nu heb ik alles om te bepalen wat jij nodig hebt, en dat vertaal ik  naar concrete aandachtspunten voor jouw persoonlijke actieplan.

  • De factor samenwerken (5 x actiegericht 1-op-1)

    We starten met een analyse van de quickscan. Waar ligt jouw kracht? Waar krijg jij energie van? Dat gaan we groter maken. Welke punten hebben extra aandacht nodig? We maken een actieplan als jouw strategie. Vervolgens vertalen we het naar een lijst met dingen die je gaat doen om je klanten lyrisch te maken. In een aantal werksessies gaan we deze punten uitvoeren. Als alle processen ingericht zijn, evalueren we en sturen we bij. Na afronding neem je nog adviezen mee voor de toekomst. Er is geen afscheid, want je ziet me nog regelmatig als je dat wilt.

  • De bonusfactor (tweewekelijkse Q&A)

    Elke twee weken, zo lang als je het nodig hebt, ben ik een uur lang beschikbaar voor al je vragen. Sluit gratis aan bij het vragen(v)uur. Kan je er niet bij zijn? Ik neem het op en stuur het je toe. Zo leer je ook van alle anderen in de Klantfactor-community.

  • De bonusfactor 2: (Touch-up call)

    Zes maanden na het traject plannen we een call van 45 minuten. Hoe gaat het? Wat zijn de resultaten? Samen zetten we de puntjes op de i.

Krijg je er al zin in? Ik wel. Want na dit toptraject:

  • Vind je het leuk om aan je marketing te werken en ben je er ook nog eens goed en succesvol in.
  • Nemen bestaande klanten laagdrempelig contact met je op om te sparren, nieuwe aanvragen te bespreken en meer aan jou uit te besteden.
  • Zijn jouw klanten zó blij met je dat je binnen de kortste keren een mapje vol mooie reviews en screenshots met WhatsApp-succesverhalen hebt. (Inclusief alle feestelijke emoji’s.)
  • Wordt je naam wordt doorgegeven op plaatsen waar jouw doelgroep-dichtheid én het vertrouwen torenhoog is.
  • Wordt je steeds vaker spontaan gebeld met de tekst: “Hallo met X, ik kreeg je naam door van die-en-die…”
Jouw klant de factor tot succes - De Klantfactor

Ik ben Astrid, jouw klantmarketeer

Mijn boodschap aan jou is dat marketing ook leuker mag. Op een manier die efficiënt is én die beter bij je past. Met mijn aanpakkersmentaliteit gaan we op glimlach-jacht voor impact. We maken alles zo efficiënt mogelijk, voor jou en je klanten. Met superenthousiaste klanten als resultaat. En het continue gefluister van mond-tot-mondreclame op de achtergrond.

Je klanten in de watten en je cijfers in de lift

Van stress over marketing en zichtbaarheid naar belachelijk blije klanten die niet uitgepraat over je raken. Dat gebeurt er als we samen aan de slag gaan met jouw persoonlijke klantmarketingplan. Wacht niet langer en meld je aan. Twijfel je nog? Misschien is de gratis mini-quickscan dan iets voor jou.

Heb je nog vragen? Top, ik heb nog antwoorden.

  • Hoeveel tijd zit er tussen de 1-op-1 sessies?
    Dat stemmen we samen af, rekening houdend met andere belangrijke dingen in jouw agenda. We streven ernaar om het hele traject af te ronden in een half jaar. Dat betekent dat er steeds zo’n 3 tot 5 weken tussen de sessies zitten.

  • Hoelang duren de 1-op-1 sessies?
    We zorgen dat we allebei voorbereid zijn op de sessie, en vervolgens gaan we 1,5 uur de diepte in. Als we het binnen die tijd houden, blijven we beiden fris en alert.

  • Waar zie ik jou?
    Kies jij maar. Online of op locatie in Rotterdam?

  • Wanneer is het geschikt voor mij?
    Je hebt al klanten, maar er zijn nog periodes dat het rustig is of stil valt. Of je hebt het al lekker druk en wil je tijd efficiënter besteden om te kunnen groeien of juist om meer tijd over te houden voor de leuke dingen in het leven. Je bent veel tijd kwijt aan social media zonder dat het veel oplevert. Hoe dan ook: je wil doorgroeien naar het volgende niveau met efficiënte marketing.

  • Wanneer is het niet geschikt voor mij?
    Als je nog helemaal geen klanten hebt. En ook niet als je op zoek bent naar een partij die je marketing helemaal overneemt. In dit traject leer je wat klantmarketing is en om het zelf toe te passen. We steken dus allebei onze handen uit de mouwen.

  • Ik twijfel…
    Weet je niet of je de klik voelt met mij? Of weet je niet of je genoeg klanten hebt om dit toe te kunnen passen? Of misschien twijfel je over iets anders. Dan is de
    gratis mini-quickscan een goed idee voor jou. We maken kennis en ik krijg alvast een indruk van jouw bedrijf en wat er mogelijk is met klantmarketing. Je neemt in elk geval 3 praktische tips mee